3. októbra 2016

13 pseudorád, ktoré nemá zmysel riešiť v blogovaní

Už som tu raz písala článok o tom, čo je užitočné vedieť, ak máme alebo sa chystáme založiť si blog. Dnes som sa rozhodla porozmýšľať nad opačnou stránkou veci.

Nestačím sa čudovať. Stále častejšie sa na Facebooku začínajú viesť horlivé diskusie o tom, čo určite áno, čo nie, ale nič pomedzi. Skrátka čierna a biela, ale žiadna sivá. A pritom... mi to pripadá úplne zbytočné. Mám pocit, že sa začína ohľadom blogovania riešiť všetko možné, len nie samotný obsah.

Za mňa musím povedať, že sa rada vyjadrujem v podobných diskusiách, keď sa mi niečo nepáči a niekedy dosť konkrétne. Avšak nikdy nie prikazujúcim spôsobom, t.j. "zmeň si to, lebo je to škaredé", či "bože to je hrozné, ty radšej nebloguj". Nastalo nejaké obdobie komunitnej nudy, keď každý na všetkom hľadá chyby?

Podobné výroky a diskusie ma však inšpirovali k napísaniu tohto článku, takže vlastne díky miláčikovia, urobte si kávičku a rozkliknite si tento chutnučký článoček.

Ups, týmto som si to asi posrala.

#zahanbenávkúte

Jujky, síce toto už tiež dneska nie je v kurze... neodplaší mi to fanbase čitateľov? :'(




1: Aj keď je tvoj blog ešte embryo, optimalizuj si SEO
Čítala som názory niekoľkých naslovovzatých odborníkov, podľa ktorých základ je, aby ste mali vlastnú doménu a optimalizované SEO už od začiatku. 
Áno, lebo keď mám 14 rokov, určite budem prosíkať rodičov, nech mi zaplatia doménu a SEO analytika, lebo viete, chcem si vyskúšať byť na internete.

Pokiaľ nemáte s blogom jasný cieľ, nemáte v pláne používať ho ako nástroj pre svoje podnikanie a chcete si len vyskúšať, či vás to vôbec bude baviť, tak vedzte, že to nemá zmysel. Hlavne, ak ste o sebe doposiaľ napísali len úvodný článok, tak nevidím dôvod, prečo by už vtedy mal byť takýto blog zaradený na prvých priečkach v Google.

Dlhšie som premýšľala, či k tomuto bodu pridám príklad, nakoniec som sa rozhodla pre Timkablog, ktorý som vám aj tak chcela odporučiť a sem sa hodí najviac. Timka sa v poslednom čase vyšplhala hlavne tým, že úprimne komentovala ostatným blogy.


2: Do článku vkladaj fotografie v rozmere od Tatier až po Srí Lanku...
Existujú len dva typy ľudí: tí s rýchlym počítačom a tí s niekoľkoročnou šunkou, ktorej rýchlosť by sa dala prirovnať k môjmu výkonu, keď behám.

Práve my z druhej skupiny prosíme, aby ste vy z prvej skupiny pochopili, že ak si vložíte do každého článku fotku v pôvodnom rozmere (a má niečo nad 1000 pixelov), tak náš systém upadne do hlbokej kómy na minimálne minútu a otvára sa nám nožík vo vrecku, odkiaľ ste prišli na to, že TOTO je nutnosť pre reprezentatívny blog!


3: ... a vlož ich tam aspoň 1000, lebo kto by už čítal článok?
Argument, že blog MUSÍ byť natrieskaný fotkami ako detské leporelo, a ešte vo vyššie spomínanom pôvodnom rozlíšení, ma tiež núti zasmiať sa. Nevidím dôvod, aby každučký bloger MUSEL mať potrebu neustále niečo fotiť. Ehm, keď sa mi k článku žiadne obrázky nehodia, tak sorry, ale nebudem ich sem nasilu vkladať.

Hovorí sa, že blog bez fotografií vám nikto nebude čítať. Zaujímavé, že na blog Viki (Behind broken frame) sa stále rada vraciam, aj keď text takmer vôbec nesprevádza obrázkami. 
Čím to bude? Pretože ma baví jej osobnosť a teším sa na jej nové príhody a názory. Áno, preto čítam blogy. Pre osobnosť, ktorá ma musí zaujať. Darmo blog zachraňujeme fotkami, keď čitateľom nie je sympatická naša maličkosť. Áno, všetci sme sa dozvedeli, že váš fotoaparát fotí krásne a čisté fotky aj v pôvodnom rozlíšení, ale nebalamuťte aj ostatných k tomu, že fotoaparát je hlavnou zárukou úspechu blogu.

Môj skromný pohľad na toto celé je, že keď bloger nemá čo povedať, volí 20 fotografií v sprievode piatich viet. Všetko je to v poriadku, len to nešírte, prosím, ako nejakú normu. Ostatne, v knihách tiež nie je toľko ilustrácií (alebo žiadne) ako manipulácia k tomu, aby vás to udržalo pri čítaní.



4: Píš články kratšie ako chatová správa
Pretože sa z nás stávajú analfabeti, ktorí nevedia čítať. Knihy, ani dlhšie články. Alebo knihy áno a články nie - čo sa pre mňa stáva nepochopiteľnou záhadou.

Uznávam, že som už natrafila na veľmi kratučké články, v ktorých bolo povedané všetko, zasmiala som sa, účel to splnilo. Ale bolo ich málo. 

Neviem, ale skrátiť svoje myšlienky len preto, lebo "to nikto nebude čítať, keď to bude dlhé"? Píšte články také dlhé, aby ste mali pocit, že ste povedali všetko, čo ste chceli. Nenechajte si hustiť, že "sa to tak nerobí". Keď ma zaujme vaša maličkosť (viď bod vyššie), prečítam si od vás aj román. Tu by som vedela uviesť mraky blogov, ale najviac bude sedieť asi Ali, čaja z paláca.


5: Píš články aj počas spánku, lebo prídeš o návštevníkov
To je jedno, že sa na to nesústredíte, že zrovna nemáte na písanie správnu náladu, atmosféru; to je jedno, že vaše články budú obsahovať len prázdne slová a nebudú mať žiadnu hodnotu. Ale píšte, inak sa vám zredukujú údaje v štatistike. Áno, stretla som sa s názorom, že radšej písať častejšie, aj keď blbosti. Jeden článok za jeden mesiac? Ako zlý sen!

Omg, nie. Ešte raz, nie. Píšte tak často, ako to bude v súlade s vami. Píšte, keď máte čo povedať. Alebo máte zásoby osnov aj na polroka ako ja, no nechce sa vám to ešte spracovávať? Nevadí ani to. Lebo viete čo? Ja sa na ten blog vrátim, aj keď budete písať každý rok.
Napríklad sa takto vraciam na blog Protivnej blondýny, aj keď nepíše každý deň, ani týždeň. 
Nie je ale na škodu na tom popracovať, ak nám bráni len prokrastinácia (však, Rowenka?) a na to sú tu tipy od Vojkovského, ktoré veľmi rada "spropagujem", pretože majú hlavu a pätu.


6: Píš iba o koze, nie o koze aj o voze zároveň
Napíšem kľudne poviedku o tom, ako sa fazuľová polievka na potulky Afrikou vybrala a hneď za tým recenziu na záchodovú kefu, keď budem chcieť.

Áno, multižánrové blogy sú väčšinou chaotické a nepochybujem o tom, že aj ten môj - ale skrátka, keď máte toľko vášní, o ktorých chcete niečo vykričať svetu, tak kričte! Od toho sú Menu položky, aby v tom vznikol systém. Kliká na ne ešte vôbec niekto?

Ukážkový príklad je v tomto prípade napríklad Sue Diamond, ktorá tiež píše o všetkom možnom, aj nemožnom, čiže tak trochu chameleón, a máme s tým my čitateľky problém? Hádajte. Nie.


7: Tvoje denníčky nikoho nezaujímajú
Určite ste už na to narazili. Nepíšte denníčky, nerobte si z blogu spovedný altánok, "nikoho" vaše sračky nezaujímajú, o tomto sa dnes nebloguje...

A teraz môj prejav. Blog je odvodený zo slova weblog, log znamená záznam, to znamená, že vlastníte doslova internetový denník. Nikto teda nemá patent na diktovanie ostatným, o čom sa má a nemá písať, pretože to nikde ani nie je oficiálne určené. 

A keď už sme pri tom denníku, tak práve TO bol základ každého osobného blogu. Nečítali sme pre sebecké účely, ale pretože nás fakticky zaujímala tá osoba za obrazovkou. Utopické? Pred pár rokmi reálne. 

Nemáte radi kozmetiku? Dobre, ale to neznamená, že ostatných nezaujíma. Nechcete o nej písať len preto, že si MYSLÍTE, že ostatných nezaujíma? Chyba, vždy sa niekto nájde. Len píšte. V poslednej dobe sa veľmi riešili unboxingy a hauly. Áno, ja na ne neklikám. A potom som narazila na blog, v ktorom baba písala, že by jej bolo ľúto, keby takéto typy článkov zanikli. A to zase prišlo ľúto mne. Prečo teda zatracovať niečo, čo očividne svojich priaznivcov má, aj keď ja v tom vidím blbosť?

Pri písaní ďalšieho článku si pripomeňte, že VŽDY sa nájde niekto, kto ho bude čítať.

Používať v blogosfére slovo "nikto" je poriadne trúfalé.

Keď už som sa tak rozpríkladovala, tak hodím tip aj sem, napr. na Sonyu Merchier, ktorá vypĺňa presne tú dieru "denníčkových" blogov, čo mi v aktuálnej blogosfére chýbajú.
A takisto Ježkovy voči, kde sa tiež kvalitne nasmejete a budete chcieť čítať viac, aj keď sú to tak odsudzované "denníčky".



8: Chyť sa každého hovienka, ktoré ľudí zaujíma
Tiež som vo svojich začiatkoch pátrala po článkoch typu čo písať, aby to malo sledovanosť. Aj vy to robíte? Píšete len o najaktuálnejších témach, o najaktuálnejších knižných tituloch typu 50 odtieňov sivej a o aktuálnom ročnom období, pretože niežeby vás to zaujímalo, ale proste je do vás tlačený kaleráb, že aj tak už nikto nič originálne nevymyslí

A teraz ja sa pýtam tých, čo toto začali šíriť: Čo toto je za bohapustú sprostosť? Nenechajte sa ovplyvňovať touto výhovorkou ľudí bez fantázie. Ako je potom možné, že nachádzam stále toľko zaujímavých a neopozeraných tém? Kopem v iných vodách?

Neprispôsobujte svoj obsah ľuďom a tomu, čo je všeobecne čítané, ak vás to nenapĺňa a chcete si len obohatiť štatistiky. Paradoxne - ak začnete písať hlavne pre seba, o témach, ktoré možno nie sú hlavnými ťahúňmi návštev - pritiahnete si úprimnejších čitateľov. Pretože si ich získate práve vďaka tomu, čo naozaj zaujíma vás. 
Nie je lepšie napísať autentický článok o ropuche močiarnej, ktorý pritiahne podobne naladených ľudí namiesto "ahojte, poraďte, o čom mám písať"? Navrhnú vám napísať o top cvikoch na brucho, lenže gaučing nebudete vedieť zhrnúť do viac ako 5 viet, vrátane ahoj ako sa dnes máte a majte sa.

Tu mám jasno v tom, že ako príklad uvediem blog Tess, ktorá písala presne tak, ako opisujem. Nikoho sa nepýtala, či môže niečo zverejniť, proste to tam šupla. A čitateľky? Mala. 
Takisto sa mi do tohto bodu hodí Clo Dy, ktorá nám ukazuje, že aj mladé mamičky môžu mať plnohodnotný život. Keby si však povedala, že "toto je málo virálna téma, o tom si blog nezaložím" - tak by sme prišli o zaujímavý pohľad na vec.
Alebo Lamič, ktorý je proste Lamič. :D


9: Módne blogy si založ, len ak si profík alebo sleduješ trendy
Nie, nie a NIE.
Musí to byť stále o tom istom? "Teraz je jeseň, tak noste všetci červené pery k zemitému kabátiku, teraz je leto, tak u vás nesmie chýbať žltá suknička, aj keď to vôbec nie je váš štýl a vyzeráte v tom ako debílek, ale je to horúci trend tohto roka."

Nevidím tiež dôvod, prečo by človek mal byť popredný dizajnér na to, aby si založil blog. Alebo prečo by všetci módni blogeri mali vedieť šiť. Nie je to každého vec, keď ich táto téma baví natoľko, že o nej píšu?

Podľa mňa je pri takomto blogu dôležitejšie mať VLASTNÝ štýl a poznať sám seba. Tu je ešte dôležitejšie prejaviť tú svoju osobnosť, ako som už stokrát písala a nie prispôsobovať sa trendom ako to robí 1000 ďalších módnych blogerov. Za mňa toto splňuje Markéta Potjahajlová, ktorá sa našla v romantickom štýle a odmieta si obliekať niečo, čo nie je v súlade s ňou.


10: Ako beauty blogerka musíš byť vždy skechlená a používať drahé značky
Ty nemáš štetce od Zoeva a hovoríš si beauty blogerka? No fujky.

Chápeme sa, ako som to myslela? Zas a znova je to podľa mňa viac o prejavení vašej osobnosti, ktorou budete odlišní od ostatných. A o tom, že vás to musí proste baviť. Pozrite, mňa napríklad naozaj baví vytvárať rôzne netradičné líčenia, ale z finančného hľadiska to skúšam zatiaľ len s tým, čo mám. To nevylučuje fakt, že tie chyby vidím, ale baví ma to a rada to začnem vešať na internet, aby ste si to pozreli. 

A k tej skechlenosti? "Včera som ťa videla tam a tam, bola si odmaľovaná, tak neklam tvojich fanúšikov, že sa rada líčiš." Hm, a kde sa vzala empatia? Aj blogerka je len človek. Nebojte sa založiť si takto zameraný blog, aj keď si nechcete ničiť pleť nánosmi toho... (ako sa to povie, keď pripravujete stenu pred natieraním?) tej stierky! :D 

Vezmite si, že napr. ILoveMakeup omietku make-up skoro vôbec nepoužíva, pokiaľ som dobre čítala, tak do práce vôbec, ale nevylučuje to, že maľovať sa sakra vie a nebojí sa "pritvrdiť" pri očných tieňoch, a žiadne, že "namaľované oči a pery jedine so zjednotenou pleťou"
A rovnako ako ona, tak aj trebárs Hevi alebo Drews Beauty na mňa pôsobia dojmom, že ich líčenie baví aj ako určitá forma umenia, nevidia v tom len zakrývanie chybičiek na pleti.


11: "Už je to stále o tom istom"
Nikdy nepíš o Eose. Ani o Londýne, Paríži a New Yorku.
A čo keď práve ku Eosu mám čo povedať a nikto predtým to nespomenul, a čo ak práve Londýn/Paríž/New York (vyberte si) je moje obľúbené mesto? Tak nenapíšem o tom článok len preto, lebo o tom písalo 500 ľudí predo mnou? 

Stále to hovorím, že predtým, než si kúpim akýkoľvek produkt, prečítam si o ňom nie 1, ale hneď niekoľko názorov. Tie mestá zase môžeme brať tak, že každý si odtiaľ odniesol iné skúsenosti. Viac hláv viac vie. Nevidím nič zlé na tom, keď to autor podá svojou osobitou formou.


12: Deti, nájdite svoj zmysel života napríklad na pieskovisku
Som si vedomá toho, že žiačikovia do cca 14-tich rokov si dnes zakladajú blogy hlavne preto, že je to moderné a to najmä o kozmetike a móde. 
Ok, ale dajme tomu, že niektorí si ešte (dúfam!) zakladajú blogy preto, lebo si našli záľubu v písaní. V škole ich bavia slohovky, rýmujú si básničky, zúčastňujú sa literárnych súťaží, túžia vydať knihu, veď poznáme to... 

Lenže čo z toho bude mať, keď veľkí drsní blogeri ho pošlú hrať sa na pieskovisko, pretože má hroznú gramatiku a štylistiku a dozvie sa, že "písanie mu nejde a má si nájsť inú záľubu"? 

A viete, ako som začínala ja? 
S dovolením mojej hanby, toto je môj prvý internetový brloh, ktorý stále existuje a založila som si ho, keď som mala 11 rokov. 
Toto fórum sme si založili so spolužiačkou, keď sme mali možno 12. 
Toto trošku z iného súdka, ale rozhodne odporúčam, veľmi ojedinelý žáner blogu a originálne články. Upozornenie - pozor, zvuk.

Blogov som mala oveľa viac (plus pár webstránok na freehostingoch), pár ich aj stále existuje. Nebudem už vkladať všetky, no tento určite pasujem za víťaza dekády a najviac ľutujem, že som si z neho neuložila všetky články. Pre lepšiu "čitateľnosť" si to rozkliknite. :D

pôsobivé, ako v každom printscreene sa zachoval nejaký článok o hudbe
Menu položky radšej bez komentára

wŠeTcÍí ľúbia Comic Sans :*
Menu položky bez komentára II.

nuž a 1-tka z matiky, táto informácia vám zmení život
ale Menu na tento spôsob si asi spravím znova :D

tu začala história králičích designov
článok bol mocinky chúlostivý, tak som ho ozelenila

toto je ďalší z mojich skvostov
inak aj vy spomínate na ICQ a Windows XP s takou nostalgiou? 

robká sa design

Čo viac dodať... Ukážkový príklad pekla dnešných minimalistov. :D 
Ale ako vidíte - vydržalo mi to a stále tu virtuálne parazitujem. Keby ma vtedy sundalo stádo dnešných kritikov, asi by som v tom už nepokračovala a nevypestovala si tak jednu z mojich hlavných záľub.

Razím heslo, že na internete je miesto pre každého. Len každý píše v súlade so svojím vekom, čo však automaticky neznamená, že sa v tom časom nezlepší.

Ak sa nejaký bloger bojí konkurencie, asi v tom nebude taký dobrý, keď sa cíti ohrozený natoľko, že vás motivuje k zrušeniu blogu, čo myslíte? A vôbec, považovať blogera za konkurenta?!


13: A na záver, maj fvend, nepíš in ingliš
V poslednej dobe dookola omieľaná téma. Ja rozhodne súhlasím, že naša ľubozvučná slovenčina (prípadne čeština) má neskutočne bohatú slovnú zásobu a je škoda to zatracovať tým, že máte radi "fashion", že ste "consultant" a v kabelke nosíte "lipbalmy" a "eye linery". Alebo nemusím fotografie s popisom "my lovee", či citáty na Facebooku, ktorým ani sám človek nerozumie. A, áno, trochu horšie prehĺtam aj zložité anglické názvy článkov napísané k tomu všetkému nesprávne.
Všade som teda s touto problematikou súhlasila, ale netvrdím, že s tým má jedinec okamžite prestať, lebo bude zlý zlý zlý. Dokolečka dokola.

Všetko má svoje medze. Zachádzať do takých extrémov, že mám názov blogu v angličtine, aj keď sa inak snažím používať čo najviac slov v rodnom jazyku? Alebo, že niektorým nám občas uletí "random" anglické slovíčko, ktoré sa proste hodí do kontextu? A nepreháňame to už trošku? 

*

Čoraz viac nováčikov sa zveruje s tým, že majú strach v blogovaní začať. A ja stále pod takéto priznania odpovedám: Ak máš čo povedať, tak píš. Ale vlastne sa im ani nečudujem.

Kedysi vážne nikto nikomu nebol konkurent, neriešili sa omáčky okolo ako "nemôžeš mať farebný kurzor" a riešilo sa len to hlavné - text. Ale tiež nie tak, že by mal niekto strach založiť si blog. Šup bez váhania sa registrovať. Proste začať písať - a bodka. Celá veda. Každopádne chápem, že už to tak asi nefunguje.

V závere asi len toľko, že ak vám niekto napíše "toto ti nejde, radšej si blog zruš", mávnite rukou. Nikto, ani ten najslávnejší bloger na svete nemá patent na to, aby určoval, ako má vyzerať blog "správne". Už len znie to debilne. 



Ak ste úspešne dočítali až sem (aleluja!), tak sa vás opýtam, aký vy máte pocit z dnešnej blogosféry?
Prečo vy myslíte, že u nováčikov pri zakladaní blogu rastie strach, ktorý predtým neexistoval?

45 komentárov:

  1. áno, áno áno!!!!! Parádny článok!!! Tvoj blog som síce dnes otvorila asi druhýkrát v živote, ale týmto článkom si si ma úplne získala a určite dávam odber. Môj blog je hlavne o kozmetike, ale fakt tam nájdeš rôzne články a mnoho ľudí mi už písalo, že prečo tam riešim jedlo, keď som beauty bloggerka...myslím si, že každý má práve písať o tom, o čom chce. Okrem toho nie každého zaujíma, že mi deodorant Dove nevyhovuje... :D

    Karin z www.madein-slovakia.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéžiš, taký milý komentár, ďakujem zaň krásne (už som ďakovala aj na FB, tak druhýkrát). :))
      Veď toto, život nie je len o jednej časti, občas sa stane, že narazíš na niečo super-duper a musíš to odporučiť v článku, aj keby to mal byť jogurt. :) Veď to nie je o zapredanosti, keď to človek robí z dobrej vôle (i keď, jeden príklad o zapredanosti na túto tému mi napadol, ale to je iné :D ).
      Inak Made in Slovakia, to je mi nejaký známy link, mám pocit, že u teba som už tiež raz bola, pozriem sa. :)

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Ďakujem pekne! Pozrela som si v rýchlosti aj tvoj blog, zatiaľ teda som si prečítala len posledný článok a tiež je to ďalší príklad toho, že to ide aj bez sprievodu obrázkov - nie sme v škôlke. Chytľavý text ma skrátka donúti čítať ďalej.
      Inak tú situáciu so španielčinou ti nezávidím, to je presne to, že demotivovaním sa dosiahne všetko, len nie dobrý výsledok. Tak snáď to zvládneš :)

      Odstrániť
    2. Děkuju moc :) Problémy se španělštinou jsou naštěstí už minulostí :)

      možná bych ještě dodala jednu věc: je vtipné že můj blog byl jistou dobu na prvních příčkách googlu i bez toho, abych tušila co to SEO je. Ono stačí psát o tom o čem nepíše skoro nikdo xD

      Odstrániť
  3. božé žená teba milujem tie tvoje komntáre na fb ked sa rozvinie nejaka zaujimava tema vecer v posteli si klikam na ne a kto tam má najlepšie komntáre no predsa ty :D , uplne super clánok, zopár blogov aj poznám co si tam napísala a spozorovala som tam aj seba dakujem :D ja mam rada blogy ktoré nie su beuty, fashion a podobne prkotinky a same recenzie atd. taketo hned prepínam . radsej nieco zaujimavejsie nejaké temy alebo cestovanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rada som ťa spomenula, ty so svojím prístupom "proti prúdu" si mi napadla hneď. :)
      A tie komenty sú väčšinou na takýchto pindacích článkoch, ale chápem to, tiež na také vždycky klikám ako prvé a hneď sa k tomu aj vyjadrujem. :D
      Presne no, niekoho baví to, niekoho to... načo hneď nalievať múdrosti, že o všetkom čo sa mi nepáči, nech sa prestane písať? :D

      Odstrániť
  4. Perfektne. Vravíš teda píšeš mi z duše. Každý nech píše o tom čo chce a v čom je doma. Ja predsa nebudem písať beauty blog keď si neviemnaniesť ani len spiralu hoc by to možno bolo citanejsie ako všehochuť od maminky.
    Myslím že všetko sa časom vykrystalizuje a kočky ktoré začínajú len pre čísla a spolupráce a pisanie ich vobec nebaví a nedajú dokopy jedinú logickú vetu, nemajú dlhú budúcnosť. Človek má písať preto lebo chce, lebo ho to baví, lebo má potrebu niečo zo seba vypotit. A je jedno či má blog čierny, biely, ružový, na blogeri či inej doméne. Poviem ti pravdu, doteraz som ani netušila čo je to SEO až ty si mi to ozrejmila. Napendrek si vytvorím vlastnú doménu ak je moje blogovanie iba o písaní a nie o zarabani.
    Fotiek mam sice v poslednej dobe na mraky ale to presne kvôli tomu že mam siahodlhe romány tak aby dom nejako odreagovala čitateľov :-). A aj to preto lebo môj chlap začal fotiť a má fakt pekné fotky Ktoré mi presne do clankov západnú. Je to ako vravíš: rob ako cítiš. Tiež mám rada aj multifunkcne blogy kde si nájdem tému ktorá sa mi ľúbi. A co nie tak nechám tak ale to neznamená že kvôli tomu už blog nenavštívim.
    Ja mám k blogom jednu a najväčšiu výtku a to je neodpovedanie na komenty a kopírovanie.
    Je síce pravda že angličtina mi trochu vadí ale to skôr kvôli tomu že nerozumiem ani n.
    Tak asi všetko. Ďakujem za spomenutie naozaj mám tie články trochu dlhšie ale to som ja. Potrebujem ahoj ako sa máš povedať na tri strany. Ale to som ja. Ako sa vraví: komu se to nelíbi...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, a vieš čo? Mnohokrát mám pocit, že niektorí aj naozaj blogujú o tom, čo nie je úplne ich šálka kávy a potom z toho aj ide taká atmosféra, že niečo tam nie je v poriadku.
      SEO ti vlastne má pomôcť v navyšovaní návštevnosti, aby si bola v povedomí, napr. keď niekto zadá do Googlu "kniha", tak sa mu zobrazí tvoj blog medzi prvými. Len v tom nevidím zmysel, keď blog je len čerstvo založený a už chce autor myslieť na to ako sa čo najskôr vyšplhať... Načo má byť taký blog navštevovaný, keď sa na ňom dočítame 2 články?
      O fotkách sme si už písali cez FB, ale ak by niekto bol zvedavý, tak v skratke pre ostatných: Aj tu som názoru, že každý nech si so svojím blogom zaobchádza ako chce a keď má zaujímavé fotky, nech sa s nimi podelí, ak sa mu to tam hodí. Často však vidím niektorých vytýkať ostatným, že "nemáš tam žiadne obrázky, tak som to vypol/vypla" a to mi pripadá ako od dieťaťa v škôlke. :)
      Na angličtinu máme podobný názor, ale nútilo ma to sem uviesť tiež, lebo niektorí už to začali vytýkať dosť hnusným spôsobom.
      Dlhšie články sú super a napríklad aj u teba si ich čítam rada, tak nevidím dôvod, prečo by sa s tým malo prestať. Doba je uponáhľaná, ale to neznamená, že by sme mali prestať s čítaním.
      A rado sa stalo. :) Ďakujem pekne za tvoje návštevy a komentár(e)!

      Odstrániť
  5. veľmi pekne a vtipne spísané ;-) odporúčam prečítať nielen tým, ktorí si blogy práve zakladajú ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. A Wordpress mi dneska poslal mail že "your stats are booming" a ja že čoooo!? ešte NENI 9 hodín, nič som nepublikovala, ta to čo za... a potom prídem a jééééééééééééj normálne výskam, veľmi sa teším (nie pre traffic ale že čo ho zapríčinilo) :)
    Pri niektorých radác som sa normálne prizastavula, že máš pravdu. V poslednom čase som tiež dosť negatívne vnímala tie denníčkové veci a tak nejak som zabudla, že veď héééj, od toho ten blog majú :) Takže ďakujem aj za také pritiahnutie naspäť na zem.
    A zvyšok článku pravda pravda pravda! Stotožňujem sa so všetkým :)
    Si šikovnica, ako si si dala aj námahy na tie odporúčania.

    A tie tvoje blogy :D Veď to je rozkošnosť nad rozkošnosť <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ty píšeš furt také zlaté komentáre. :) Také, že stále sa pri nich usmievam, a to som človek s dosť kamenným výrazom v tvári. :D
      Denníčky som ale dosť zovšeobecnila, lebo tiež nečítam všetky, záleží dosť na téme, o čom ten článok je. Veď napríklad aj tie moje x rokov staré denníčkové príspevky čítali len 2 kamošky a možno nejakí tajní návštevníci. :D :D
      Tie odporúčania išli tak nejak samé od seba, už mám vypozorované, kde čo ostatným funguje, aj keď iní to majú prehrešok v blogovaní.
      Tie moje blogy škoda slov, ale musela som sa o to podeliť... ako ťa zaujala Ozónová diera, našla si tam všetko, čo potrebuješ? :D
      Ďakujem pekne za zavítanie a koment, dobrú noc! :)

      Odstrániť
    2. Tak som rada, že ti vyčarúvam úsmev na tvári ;)
      Ako môžeš mať kamenný výraz? Emócií je toľko a svalov na tvári ešte viac a aktívne prestriedam (hoci nechtiac) všetky aj trikrát za minútu :D
      Si dobrý pozorovateľ, ak si si toho toľko všimla :)

      Odstrániť
    3. Tak som rada, že ti vyčarúvam úsmev na tvári ;)
      Ako môžeš mať kamenný výraz? Emócií je toľko a svalov na tvári ešte viac a aktívne prestriedam (hoci nechtiac) všetky aj trikrát za minútu :D
      Si dobrý pozorovateľ, ak si si toho toľko všimla :)

      Odstrániť
    4. :)
      Neboj, takto som to nemyslela, skôr tak, že tu za počítačom sa moc nezubím a síce akože vnútri v "srdiečku" sa smejem, ale navonok málokedy. :D Našťastie medzi ľuďmi je to už lepšie, odkedy ma na to niekto upozornil. :)

      Odstrániť
  7. A já už si někdy říkala, že snad všichni zapomněli, jaký byl původní účel psaní blogů... Že to jsou prostě deníčky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď toto, aj ja som si to často hovorila... aspoň je nás viac. :) Ďakujem za návštevu :)

      Odstrániť
  8. Super článek. Souhlasím ve všech bodech obžaloby vyjma prvních. Určitě je blbost mít SEO analytika a vlastní doménu když úplně začínáš. Ale myslet na SEO už v začátku je určitě dobře z toho důvodu, že ti prostě pomůže být častěji ve výsledku Googlu a tak přitáhne víc návštěvníků. Vlastní doména taky má větší hodnotu, vypadá líp a dává ti možnost používat redakční systémy což je neporovnatelně výhodnější než blogger a blog.cz. Ale jo, chce to už mít představu. A ještě k fotkám. Chápu, že někdo má pomalej net,ale nemůžeš furt brát ohledy na staré vybavení. Já nahrávám šířku 900px a níž prostě obvykle nejdu, protože bych musel dělat X verzí. Mimoto ono je to víc o kompresi než šířce obrázku. Každopádně je to stejně jako s pc. Kdyby vývojáři Windowsfurt řešili podporu pro hry z 90tých let, nikam se nedostaneme:D Ale obrázky tam musí mít smysl. Tedy náhled a pak k obsahu. Ne na úkor textu. To je jasný:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, ďakujem za vyčerpávajúci komentár! :)
      K doméne - ja som to tiež práve myslela len takto... Že je to zbytočné v tej fáze, keď sa človek ešte len zoznamuje s tým, ako to blogovanie funguje. Napríklad ja sa priznám, že o doméne už uvažujem, lebo mám jasno v tom, že ma to baví. Alebo na nete je už veľa predajcov, ktorí majú blog k tomu-ktorému eshopu a začali s písaním len odvtedy, ale zase mali jasný cieľ, že sa tým chcú niekam posunúť. :)
      SEO - Toto som tiež myslela skôr ohľadom blogov toho typu, ktoré som zverejnila aj tu v print screenoch... "Dnes budeme mať vianočné vystúpenie" a blabla :D ... Isto je dobré to riešiť aj v začiatkoch, ale skôr na blogoch, ktorých majiteľ je už trošku vyzretejší. :D
      Fotografie - 900px je podľa mňa ešte v norme, to je tak akurát veľké, zase maličké tiež nemusím. Ty si tuším písal aj o tej rockovej opere (mimochodom, to muselo byť riadne zaujímavé:) ) a fotky v tom rozlíšení, čo si tam mal, ma nijak nerušili. Narazila som však na blogy, kde tá fotka sa mi po výške ani celá nevmestila na obrazovku a to mám klasický notebook. A ešte keď ich je tam za sebou 10, tak si zatiaľ naozaj môžem spraviť čaj. :D Ale 100% to je aj (hlavne) tou kompresiou, čo si spomínal... vidíš, to napríklad nenapadlo mňa, takže vďaka za doplnenie. Ono je fakt dosť rozdiel aj 1250px široká fotka z mobilu a rovnako široká fotka zo zrkadlovky, skôr budem mať problém asi s tým. Fotkám zo zrkadlovky by bolo fajn podľa mňa trochu zmenšiť tú kvalitu, ale tak, aby to nebolo vidieť - len skrátka aby nemala 20MB. Ak si také fotky niekto dáva aj tu na Bloggeri, tak si trochu kope hrob, lebo síce sa tvári, že má neobmedzenú kapacitu, ale obmedzenú ju má. :D Zase presne pre toto je lepšie ísť parazitovať na nejaký normálny hosting, nielen zaplatiť si doménu. :/

      Odstrániť
    2. Je to přesně jak říkáš. Fotka o šířce 900px může mít velikost 200kB v rozumné kvalitě ale taky 10MB. Záleží hlavně na DPI a kompresi, ale taky na formátu obrázku. Jop, to jsem psal já. Moc fajn představení:)

      Odstrániť
  9. Fajn článek! S tímhle hodnocením se teď roztrhl pytel a nejhorší je, že o to sami bloggeři stojí: prosím zhodnoťte mi blog, prosím pomozte mi vymyslet název, poraďte o čem psát. Očividně ten tlak na to být nejlepší dorazil i do těhle vod. Já jsem vždycky jela spíš mimo proud a anglický nadpisy (z textu písní a knih a bůhvíčeho) si budu psát pravděpodobně stejně dál a je fajn vidět, že těch nezávislých "deníčků" je tu stále dost ;-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto aj mňa fascinuje... Na jednej strane vznikajú tieto debaty a na druhú stranu si ich niekto ešte aj sám vyžiada. :D Ja by som aj bola rada za ohodnotenie, ale nie podľa toho, čo sa blogerom na tom mojom blogu páči a nepáči, ale skôr, či mi tu niečo funguje alebo nefunguje. Alebo ako na nich pôsobím.
      Lebo to hodnotenie typu že, jéžiš ty máš farebný kurzor, teba nebudem čítať, to mi pripomína tú súťaž Nákupné maniačky, pozerala si to? Tam sa hodnotilo presne takto. Máš ružový topík, dnes už sa to nenosí, takže ti dám 1 bod. :D
      A ešte k tomu názvu, viem podľa seba aké to je ťažké vymyslieť si nejaký, čo by sa mi páčil. Ale keď si človek nevie sám vymyslieť 2 slová, tak kto to má zaňho vedieť? :D
      Ďakujem za zavítanie. :)

      Odstrániť
  10. Rowenko, miluju tě!!! Tyhle tipy a rady od tebe vždycky zhltnu, ať už jsem na přednášce, v metru nebo v práci, to je prostě must read (ano, in ingliš maj frénd! :D). Moc děkuju za zmínku, snažím se ty deníčky trochu omezit, respektive vždycky spíš napíšu nějakej článek, do kterýho zahrnu spoustu osobních věcí, tak to potom jako deníček působí.
    Jsi prostě skvělá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja teba!!! :D
      Vieš čo, ale práveže ja po zverejnení svojich článkov vždy keď si ich prebehnem očami, tak si poviem "fu... tak toto nikto nebude čítať :D :D ". Takže v podstate som vždy prekvapená, ak si na to fakt niekto aj klikne. Síce ja mám vždy myšlienku, že "ts, tento článok zhrniem do pár bodov a konečne to bude niečo kratšie"... ale prd makový, nikdy to tak nedopadne. :D
      Denníčky neobmedzuuj! Respektíve, ak hodláš pokračovať s tým, čo ako denníček pôsobí, tak hej, píš ich ďalej. Ja vlastne považujem za denníček asi všetko, kde je písané niečo o živote. :D
      Ďakujem pekne! A akurát som si všimla od teba hodnotenie na blogri, ďakujem aj zaň! :)

      Odstrániť
  11. BOŽE! Konečně smysluplný článek o blogování. Všude se píše to samé, těch pět základních rad, ale ty jsi to dokázala a napsala něco, co jsem přečetla. Patří ti za to veliký dík! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Až taký veliký dík? Tak ja zase posielam veliký dík tebe, lebo takéto komentáre vedia potešiť. :)
      A inak práve no, ono zo začiatku mi aj tých 5 rád dávalo zmysel, ale ako sa to začalo stále opakovať, tak som sa začala sama seba pýtať "je toto NAOZAJ tak smrteľne dôležité, aby som to mala tiež?" Prípadne ak aj áno, tak mi k tomu chýbalo poradiť ešte také to "čosi". A tak vznikol tento článok, aj keď pôvodne mal byť asi o polovicu kratší. :D :D

      Odstrániť
  12. opäť raz perfektný článok :) a ďakujem za zmienku hihi potešilo :)
    Ja sa chystám už na wordpress, pretože technicky blogger niektoré záležitosti nerobí dobre a dostávam za to občas kritiku (na mobile zle ukazuje hento, tamto, ono, zle sa komentuje..) a chápem, že to môže čitateľa odradiť. Ale ako píšeš, tiež som sa do toho nevrhala hneď ako som založila blog, keďže som sama nevedela, či ma to vôbec bude baviť a jedno s druhým.
    Čo sa týka štýlu, počúvam často "tvoje líčenia ma vôbec nebavili, lebo si kombinovala s nekombinovateľným" "nechápem prečo nosíš retro a vintage, keď ťa to rozširuje a zostaruje" a smejem sa na tom :D keď sa niekomu nepáči, nech ide na iný blog, nie?
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď toto, mne tiež už Blogger začína vadiť, stále vymýšľa nejaké nové updaty a len problémy to robí. :/ Zase na druhú stranu, textový editor je veľmi pohodlný a zvykla som si naň. A hlavne by ma mrzeli aj tie komentáre a prihlásení čitatelia, to je tiež naprd. :/ S tým sa asi nič nedá, že?
      Ale držím ti palce, nech sa ti bude fungovať na novej adrese lepšie. :)
      Hej toto že "kombinovateľné s nekombinovateľným" aj mňa strašne irituje, lebo tak keď raz chceš vyskúšať niečo iné, tak musíš aj porušiť nejaké pravidlá... keby to všetky baby dodržiavali, tak sa asi každá líči rovnako. :D A čo sa týka retro a vintage, podľa mňa sa ti to hodí. :) Zase nosiť len čiernu iba preto aby ma to akože zoštíhlilo, to je tiež logika...
      A rado sa stalo (ja zas ďakujem za koment:) ), ak budeš mať novú adresu, tak ju tu potom prepíšem :)

      Odstrániť
  13. Už veľmi dlho som nečítala tak pravdivý článok! Ja sama robím blog hlavne tak, aby ma to v prvom rade bavilo, ale priznám sa, že párkrát som sa nechala strhnúť podobnými ''pravidlami''. Pochopila som však, že svojich čitateľov si časom blog nájde aj nenásilne. Sledujem hlavne beauty blogerky, ale už tiež vidím, kto to robí ako záľubu a kto iba pre kozmetiku zadarmo, či preto, aby mal veľa sledovateľov. Trochu mimo, ale mňa naposledy zarazil komentár k mojej recenzii na jeden produkt, ktorý dotyčná na svojom blogu vychválila do nebies a u mňa sa priznala, že jej vôbec nevyhovuje!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na začiatku tohto blogu, čo mám teraz, som sa aj ja nechala strhnúť pár takými vecami, ale aj mi to potom prišlo dosť neprirodzené, tak som prestala. A presne ako píšeš, dôležité je, aby nás to bavilo.
      Áno, ono to časom človek vidí, kto má ten blog ako záľubu a kto nie. Každý si myslí, že kozmetické blogerky sú povrchné, ale prečo, veď niektoré sú v tom naozaj šikovné... len majú zlé meno kvôli tým, čo blog využívajú len pre spolupráce.
      A tá dotyčná musela byť teda riadna trúba, tiež asi nemá čisté svedomie. :)

      Odstrániť
  14. Heh, vyčerpávající (možná je to tím že je velmi brzy ráno) ale zajímavé!

    Bloguju už dlouho a tak jsem vývoj sledovala. Chápu tedy tvé postřehy. Popravdě jsem se i dostala do bodu, kdy jsem s blogováním sekla. Ale víš co? Jako všichni fajn blogeři mám psaní v krvi a neumím bez toho být! Vykašlala jsem se na názory i trendy. Píšu si o tom o čem chci já a jak chci já. I když bych to po vydání vždy ráda stokrát přepsala, ale co už.

    Popravdě? Jsem velký kritik. Poslední dobou prolézám všemožné blogy a snažím se k nim vyjadřovat. Mnohdy je dost kritizuji. Na druhou stranu snažím se vždy přijít s aspoň jednou variantou jak problém vyřešit. Chci začínajícím blogerům pomoci. Aby stejně jako kdysi jich mělo šanci být viděno co nejvíce. Zároveň aby šli trochu s dobou a měli blogy na nějaké úrovni. Méně chyb, lepší fotky (nebo hledali ve free galeriích). Ale vždy vítězí ten kdo ej svůj. Jen mě nebaví číst text co se slévá, špatně je vidět, nebo jsou tam chyby. Ale vždy upozorním na to co ten blog posune dál. Zda se tím bloger řídí nebo ne je jeho věc. Hihi

    Je to v téhle době a v téhle komunitě těžké. Ale vždy platí základ, měj rád sebe a nechovej se jako vůl. Pak tě budou mít raději i ostatní. :) Neboli piš tak abys to chtěl číst a aby ti to něco dalo. :D

    And... jo já vím nevyjádřila jsem se dostatečně a je to zmatečné, ale víš co? Přesně tak mě to napadá. A no a co, že to není vše. Třeba mě to donutí tu zůstat déle a více komentovat. Hih

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to má byť, ja tiež so založením tohto blogu som sa nejako chcela prispôsobiť tomu, o čom sa práve píše, ale človek aj tak zistí, že sa pri takom písaní cíti divne. A neboj, ja tiež nikdy nie som spokojná s tými článkami tak, aby som ich potom ešte 100x neprepísala. Aj keď ich už zverejním, vždy niečo prepisujem. :D

      K tomu, že sa vyjadruješ k blogom: Možno som mohla do článku dodať (ale popravde mi to pri jeho písaní vôbec nenapadlo), že podotknúť na menšie chybičky je fajn. Možno bloger ani nepostrehol, že na blogu má niečo, čo sa ostatným napríklad chybne zobrazuje alebo je možnosť ako niečo urobiť lepšie, tak vtedy je dobré na to upozorniť. :) Ja som skôr mala na mysli už také to zasahovanie do vkusu - že ružová je zlá, design si prerob na biely... alebo, že o tomto nepíš, o tom ti nikto čítať nebude... Hlavne takéto veci mi vadia. To už je dosť kritické. To, o čom píšeš ty, je pomoc s dobrým úmyslom. :)

      Nesprávaj sa ako vôl, to by sa malo vytesať do kameňa. :D Ale je pravda, že keď človek aj seba vníma v lepšom svetle, tak ani nemá za potrebu ostatných hlúpo urážať.

      A v pohode, ja tiež mám niekedy problém s komentovaním, že niečo napíšem, ale obávam sa, či to aj niekto pochopí... snáď som z tvojho komentu pochopila aspoň niečo! :D
      Ale aj tak vidno, že ti to dalo určite zabrať, človek musí aj pri tom komentovaní trochu zapojiť hlavu, takže ďakujem za tvoj čas! :)

      Odstrániť
  15. Nasmála jsem se, díky. Nejlepší jsou v tomto článku "fotografie". Ať žije svoboda blogování! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne, je fajn sa dozvedieť, že nie som až taký suchár! :D Ale inak áno, sloboda v blogovaní musí byť. :)

      Odstrániť
  16. Začala jsem blogovat ve třetí třídě a od páté jsem se snažila držet standard autorských článků. Pak jsem někdy přešla na bloggera a stále si ten standard držím. Vždy jsem spoléhala na fotografie a deníček, občas něco slohového nebo básnického. A s tím pokračuji i dnes. Dokonce si držím některé čtenáře už pět let. Nevadilo jim, že jsem změnila server. A články s radami nečtu. Podle mě jsou k ničemu. Pěkně jsi to sepsala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také blogy majú stále svoje čaro. Je fajn, že s tým neprestávaš len preto, že "sa o tom dnes nebloguje". Naopak je dobré, že ideš príkladom v tom, že aj s takýmto zameraním blogu si si dokázala vybudovať čitateľskú základňu za toľko rokov. :)

      Odstrániť
  17. Neviem posúdiť, či majú nováčikovia strach zo založenia blogu. Ja som si blog založila už pred tromi rokmi a prvý rok naň ani nik nechodil, lebo som si myslela, že o založení môjho blogu sa sám od seba dozvie celý svet, ale potom som pochopila ako to v tomto svete funguje a chodí, aspoň trochu. Tvojich 13 bodov bolo veľmi výstižných, ja práve naopak nemám rada články, kde sú len samé fotky a tiež si nemyslím, že na to, aby bol niekto úspešný bloger si musí kúpiť zrkadlovku za 400 EUR. Ak sú fotky ostré a pekné tak je jedno, čím sú fotené. A ak musí byť beauty blogerky zmachlená tak potom asi nie som dobrá blogerka, síce sa líčim, ale tak skôr jemnejšie a prirodzenejšie aby to nekričalo na 100 km.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nojo, väčšinou sú tie začiatky podobné, nebolo to ani u mňa inak. :) Inak s tou zrkadlovkou máš pravdu a rovnako aj s líčením beauty blogeriek - nevidím dôvod, prečo by každá mala vyzerať ako americká youtuberka. Experimentovanie s kozmetikou podporujem, ale z dôvodu, že chce tá baba niečo ukázať. Ale mega vrstva omietky každý deň, to musí byť hrozný pocit na pleti...

      Odstrániť
  18. Osobně obdivuji ty blogery/ky, kteří dokáží napsat krátký článek, který je výstižný, má pointu, zápletku, člověk se u toho i zasměje - zkrátka splní účel. Bohužel patřím asi mezi ty, kteří se hodinu vyžvejkávají, a pak jenom kroutím očima, když plánuju napsat kraťoučký článek a zase se to zvrtne na deset odstavců. A samozřejmě ani slovíčko nemůžu vymazat! :D
    A pak se dostáváme k tomu, že málokdo takové moje výplody čte, protože podle rad, které píše 1000+1 bloger, článek, který má víc jak 5 vět a méně jak deset fotografií, jsou rovnou odsouzené k záhubě. :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však? Povedať všetko, čo chcem v stručnosti, je naozaj umenie. Keď to spĺňa všetky tebou vypísané kritériá, tak nie je čo riešiť. Osobne mám ale ten istý problém, čo ty, v pláne je krátky článok a nakoniec ho píšem 2-3 dni. Lebo hej, každá veta je tam dôležitá a nič nechceš vymazať, poznám to. :D Tak sme asi odsúdené k záhube no, stretneme sa tam. :D
      Ďakujem za návštevu. :))

      Odstrániť
  19. Výborný článek. Na toto všechno je třeba myslet ale není to nutné, když člověk teprve začíná a zjišťuje, o čem chce psát a jestli vůbec chce dlouhodobě vést blog. Pokud ale chce pokračovat, SEO a podobný vychytávky naopak můžou hodně pomoct. Nejen v návštěvnosti ale i v důvěrohodnosti blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Hani, presne ako píšeš, keď už sa človek chce s blogom trochu "pohnúť", tak samozrejme je potrebné už premyslieť niektoré veci dopredu, aj to SEO - avšak tých, čo to s blogovaním len skúšajú, je zbytočné lynčovať, že toto a toto robí zle, keď sa ešte len hľadá. :)

      Odstrániť
  20. Dakujem za tento clanok a tlieskam! velmi vystizne. nech si kazdy pise, co chce, v akom jazyku chce, na akej domene chce :D ak si to najde citatelov, iba dobre, ak nie, tak to uz dobre nie je a je len na dotycnom autorovi, ci s tym nieco urobi, alebo nie. hotovo, amen. :D

    www.petitejardin.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za tvoju pochvalu, vážim si to. :) A súhlasím s tebou. Aj keď od zverejnenia tohto článku som trochu zmenila názor napr. na unboxingy - momentálne ich je všade plno a mám pocit, že je to skôr akýsi trend, než plnohodnotný príspevok hoden zdieľania. :/ Každopádne stále platí, že obsah blogu je vec samotného autora, on sa možno neskôr zbadá, že má na viac. :) Amen. :D

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...