5. júla 2016

Čo SKUTOČNE potrebujete zbaliť so sebou na hudobný festival?

Kult hudobných festivalov sa rozšíril aj medzi ženskými portálmi, magazínmi a módnymi blogmi. Presne toho som sa obávala, že sa stane. Z jednoduchého dôvodu: realita je trochu iná, než si ju vykresľujú dievčatá, ktorých prioritou je sledovať to, kto mal na akom feste aký outfit.

Toto leto sa chystám na svoju siedmu Pohodu, medzitým môžeme započítať jeden Grape a nejaké koncertíky, takže mi nikto nevyvráti, že som si za tie roky všimla istú skutočnosť: Už mi to "festivalovanie" nepripadá také autentické, ako predtým. Z všemožných článkov na internete mám pocit, že na tomto druhu udalosti začínajú ľudia vyhľadávať a preferovať to, čo vôbec nie je podstatné.

Vlastne z toho mám asi rovnaký pocit, ako z kultu blogovania.

Takže, (najmä) baby, ktoré sa chystáte na svoju prvú návštevu takejto akcie, prosím vás, neverte médiám, ktoré vykresľujú festivaly ako kráľovský dvor plný čistoty a prečítajte si, čo naozaj potrebujete, prípadne nepotrebujete so sebou zbaliť.

Samozrejme, zoznam je čisto individuálny a vy sami sa rozhodnite, čo z neho bude užitočné pre vás. Ja s týmto článkom mám iný cieľ - poukázať na skutočnosť, ktorú som v takmer žiadnych beauty/fashion článkoch nevidela opisovať.


1: Outfity ako z prehliadkového móla? Veru nie
Všade sa zdôrazňuje, ako si nesmiete zabudnúť takú blúzku, takú čelenku a podobné kraviny, no pod jedným z takýchto článkov ma zaujal komentár, ktorý znel približne takto: Keby ste radšej napísali, že dôležitá na festivaloch je predovšetkým ochrana pred slnkom, ochrana pred chladom a ochrana pred dažďom.

Ochrana pred tuhým slnkom jednoznačne znamená vykašľať sa na kvetinky - naopak, nepodceniť klobúky, ak si nechcete pokaziť festival úpalom, ako párkrát ja. Plus slnečné okuliare

Čo sa týka ochrany pred zimou, bez hrubých pančúch (ako odporkyni nohavíc) a svetra v noci ani krok neurobím. Avšak, možno len ja mám také šťastie, že týždeň pred akciou a po nej je v noci 20°C a počas nej zásadne 5°C. V obľube mám aj niečo tenšie na prehoz cez seba, keď nie je príliš chladno.

Počítať treba aj s lejakom. Dáždnik nechajte doma, keďže na väčšine akcií býva zakázaný z dôvodu bezpečnosti, voľte teda pršiplášť. Serte na to, ako v tom budete vyzerať, nikoho to v takom počasí aj tak nezaujíma.

A veľmi pekne prosím, aby ste si nebrali so sebou biele šaty, či sukne po zem, ak si chcete festival naozaj užiť. Pobehovať si v tom po areáli je neškodné, ale vpredu na koncertoch ma netrápi, čo krásne máte na sebe, postúpam vám to aj tak. Z toho princípu, že keď mám pre seba priestor asi 50x50cm a chcem si moju obľúbenú kapelu užiť, nebudem si ešte dávať pozor na to, čo má kto oblečené. A, áno, uhádli ste, muži k tomu majú podobný prístup.

Samozrejme, to neznamená, že sa máte obmedziť na niečo, v čom sa samé sebe nepáčite. Len voľte niečo, čo sa dá oprať, v čom si môžete sadnúť na zem (ak nechcete so sebou vláčiť deku). Prípadne na trávnik, z ktorého keď sa postavíte, rátajte s tým, že si budete utierať riť od suchej trávy. A nezabudnite na lietajúcu vodu, pivo. Koncerty majú predsalen inú atmosféru ako diskotéky. 
Takto nejako sa obliekam ja - čosi bavlnené navrch, kraťasy (volila by som aj kratšiu sukňu, keby nefúkalo) a okrem iného som závislák na pančuchách a silonkách za euro, ktoré môžem roztrhať. Crop topy sú tiež super.


Mimochodom, počas dažďa sa pripravte na festivalové improvizované sušenie:



2: Obuv
Sandálky/žabky/šľapky, aby ste prežili dopoludňajší hic, prípadne cestu do a zo spŕch, kde to nebude najsuchšie.

Tenisky/botasky po zvyšok dňa.

Ja od minulého roka pridávam aj šnurovacie čižmy, ktoré som ukazovala v tomto outfite, ktorý je vlastne tiež vhodný na festivaly. Nosím ich v zime, no aj počas letných večerov, závisláčim na nich.

Snažte sa, aby všetky topánky, ktoré si vezmete, boli pohodlné. Hlavne si vezmite aspoň jedny nepremokavé, ktoré vám nebude ľúto vystaviť dažďu a blatu! Pri výbere rátajte aj s tým, že sa vám po nich bude stúpať.


3: Prvá pomoc
Určite počítajte s pľuzgiermi. Veľa pľuzgiermi. Náplasti sa môžu zísť, tie som vlani podcenila. Taktiež nejaký osviežujúci gél na nohy, ktorý je síce asi skôr prežitok, ale v stave, v akom som mala vlani chodidlá, by sa zišiel. Tento rok skúsim aj sprej proti poteniu nôh, možno to tiež trochu pomôže. Naozaj chodidlá na tom po festivale budú asi najhoršie, preto na ne kladiem dôraz.

Je fajn zobrať si so sebou aj nejaké tabletky, aj keď ja osobne som skôr ich odporca, niektoré predsalen občas využijem, napr. proti bolesti alebo na problémy s trávením.

Opaľovací krém! Vážne. Pár dní strávených vonku je dosť hardcore na to, aby vaša pokožka začala neznesiteľne páliť, tento rok to určite nepodcením. O správnom výbere opaľováku som nedávno písala tu.


4: Drogéria
Sprchový gél, v mojom prípade na 1 deň aj šampón na vlasy. V DM-ke majú pri pokladni maličké vzorky, ktoré vám nezaberú vôbec miesto.

Zubná kefka a pasta, i keď na Pohode pasty v umyvárni sú, inde netuším.

Vreckovky, pretože preto a ja balím aj toaletný papier, z ktorého si trhám do ľadvinky menšie kúsky, pretože na wéckach ho nie vždy nájdete.

Ďalej je na mojom zozname toto:
Štipec/sponky/gumičky (napr. do sprchy alebo veľkého davu pod pódiom), pilník na nechty (pretože vždy sa polámu, áno, aj krátke), šošovky (teda ak ich nosíte, dajú sa už na ne kúpiť cestovné kazety s malou fľaštičkou, pinzetou a puzdierkom), !antiperspirant! (naozaj vás o to prosím), vôňa, antibakteriálne mydlielko, osuška/uterák, hrebeň/kefa, zrkadielko, vatové tyčinky, odličovacie tampóny, odličovač (ktorým to netrvá polhodinu), čistiaci gél na pleť, tonizačná pleťová voda (keďže mám akné, trochu ma to dáva dokopy, vy pokojne vynechajte), balzam na pery, nožničky (neviem na čo, ale radšej).


5: Vodeodolný make up
Tie návody na youtube na kvázi "festivalové líčenia", s využitím potenciálu každej časti ksichtu, sú dosť úsmevné. Viete, prečo to na Coachelle baby nosia? Pretože nemajú problém s počasím. I keď, s potením by teoreticky problém mať mohli. Možno si dávajú antiperspirant aj na tvár? Každopádne, ak si chcete naozaj poriadne zapogovať, asi vás nepoteším, že do pár hodín rovnako vyzerať nebudete. 

Nikto sa nebude pozerať na to, že máte vykontúrovanú tvár. Možno mi odpoviete, že to robíte pre seba. Ako to môže niekto robiť pre seba? Strávite niekoľko dní vkuse vonku, za každého počasia, s lietajúcou minerálkou a pivom na koncertoch... maľovať a odličovať to budete v stane, čo nie je ktoviečo, keď cez deň sa to v ňom mení na mikrovlnku a v noci na mrazničku. Toto, že chcete podstupovať pre seba? Alebo si vezmete kozmetický stolček? Váš prvoradý cieľ pri návšteve festivalu by mala byť hudba.

To však neznamená, že ja sa nemaľujem vôbec. Maľujem, pretože nikdy neviete, kto vás odfotí. :D Len dbám na to, aby tie produkty boli "držáky". Držím sa svojho svätého tria - očná linka, riasenka a rúž. Všetko ale musí byť vodeodolné, ak sa nechcem každú polhodinu kontrolovať v zrkadle. 
Odkedy sa na trhu objavili matné dlhotrvácne farby na pery, nepoužívam nič iné, u mňa vyhráva Dermacol so svojími 16-hodinovkami. Pretieram znova po jedle, ale nezmizne mi ho z pier veľa.
Nesklame ani nejaký vodeodolný tieň v kelímku. Ak má byť celý deň slnečno, použijem aj práškový hnedý tieň na záhyb oka, inak nič, skôr to preháňam s tou linkou, nech je dôraz v nej. Dymové líčenie pár dní ožeľte.
Viem, že niekto sa nepohne bez upraveného obočia, ja si ho tiež trochu zvýrazním, keď má byť pekný deň, no najlepšie je naň vlastniť niečo vodeodolné.
Tento rok asi prvýkrát vyskúšam aj tenučkú vrstvu make-upu. Jedná sa o L'oreal Infallible - matná verzia, ten vydržal už všeličo. Nezvyknem veľmi nosiť omietku, ale nie je na škodu slabučko potlačiť spotenú červeň v ksichte po skákaní, ktorú na fotkách strašne vidieť. Platí ale, menej je viac. Hrubá photoshopová vrstva je hnusná.
Metalické tetovania by tiež mohli čosi vydržať, ak sa vám páčia.

Ale inak na všetko ostatné kašlite, fakt. Zbaľte si niečo, čo nemusíte kontrolovať ani po daždi.
Takto som chodila všetky dni vlani - akurát si myslím, že som mohla zvýrazniť aj spodné linky:



6: Niečo so sebou
Batoh/kufor je asi jasný, ale vezmite si aj niečo, čo budete stále nosiť so sebou. Ja uprednostňujem ľadvinku, aj keď to nie je najvábnejšie, no najmenej mi vadí pri pohybe. Taška cez rameno dosť skáče. Celkom sa mi páčia aj tie sťahovacie vaky, možno niekedy otestujem.
Nosím so sebou inak fľaštičku s vodou, vreckovky, rúž, antibakteriálne mydlo, zrkadielko, peniaze, kľúče od bytu, všetku drobnú elektroniku, doklady - skrátka všetko, čo chcem mať buď stále pri sebe alebo nechcem, aby mi to niekto šlohol zo stanu. Akurát druhá fľaštička s niečím omamným na krízové situácie sa mi, žiaľ, už do ľadvinky nevojde.


7: Drobnosti
V podstate vymenované veci z predošlého bodu, nepodceňte peniaze, pretože strava a alkohol nie sú najlacnejšie. Mobil a slúchadlá viete.

Malý zámok s kľúčikmi, ak si chcete uzamykať stan. Stan, áno. Spacák. Malý vankúšik pod hlavu, bez neho sa nespí najpríjemnejšie. Ten kratučký spánok by vám možno mohli spríjemniť štuple do uší, ak festival funguje nonstop - neskúšala som, ale nemusí to byť zlé.

Nezabudnite si baterku na posvietenie v stane počas noci. Môj prvý festivalový ročník sme si všetci traja, čo sme boli spolu, zabudli baterky a verte, že to nechcete. Nič nie je horšie ako hľadať v noci zapotrošenú vec v batožine. Ono mobil nie vždy postačí - aj keď teraz už väčšina z nich má baterku zabudovanú. Ale zbytočne to míňa výdrž batérie, ktorá sa vám zíde na telefonáty a SMS-ky, viď bod 12.

Ozaj, celkom dobre vám môže poslúžiť aj pero/ceruzka/fixka. Keď náhodou stretnete nejakého umelca a budete chcieť od neho podpis, tak verte, že mať pero pri sebe nebude a neviem, či budete takú vecičku pýtať od okoloidúcich. :D
Písací materiál využijete aj na začiatku festivalu, keď dostanete do ruky program a ja osobne považujem za fajn, keď si môžem zvýrazniť dôležité vystúpenia. Áno, mnoho festivalov už má na toto aplikácie, ale ja som oldschool a značím si všetko perom.
Pero môže byť ale užitočné aj na vyliatie si vášho srdiečka, alebo ak chcete kompetentným oznámiť, že sa chystáte na festival hodiť kryptonit. <3


A lístok, preboha! Raz som ho nechala na stole a uvedomila som si to až na zastávke, kam mi ho musela mama doniesť, inak by som nestihla spoj.


8: Externá nabíjačka alebo pevné nervy
Piati ľudia v nabíjačkárni? Minulosť.
Od čias, kedy každý nahradil tlačítkové telefóny žrútmi batérie, tzv. smartfónmi, sú všetky tri nabíjačkárne na Pohode nabité frontami tak, že pred dvoma rokmi som sa ani nedostala na rad. Našťastie mi (ešte vtedy tlačítkový) mobil vydržal ako-tak celé 3 dni. Odvtedy ma zachraňuje nabíjačka, ktorú nosím stále so sebou.
Alebo vám prajem pevné nervy, kým sa dostanete na rad - i keď, iné festivaly neviem ako sú na tom, na tých úplne maličkých s nabíjačkárňami asi ani nepočítajte.


9: Alkohol
Ak nechcete minúť všetky úspory na chľast a kupovať si drahotinky na mieste, doneste si niečo z domu. Ja mám síce dosť malú mieru a vydržím aj na pohárikoch, toto je skôr dobrá rada pre tých, ktorí sú opak mňa. I keď, aj pre nás slabších je asi výhodnejšie mať so sebou fľašku, než utratiť oveľa viac za malé dávky na mieste. Nezabudnite však všetko preliať do plastových fľaší, pretože nosiť sklo je na väčšine, ak nie na všetkých festivaloch zakázané (vďakabohu)! A pre istotu to zabaľte nejako medzi oblečenie/osušku, aby to úplne nekričalo, ak vám budú na vstupe kontrolovať batožinu.

Praktické je aj mať pri sebe malú fľaštičku na prelievanie, ktorú budete nosiť stále so sebou, viď bod 6. Problém máte, ak si beriete na malé veci len ľadvinku, ako ja. :D 

Poznámka pre abstinentov - ak si chceme užiť program, jasné, že sa neskolíme pod čiernu zem, ale to, že sa nám to skrátka občas pýta, aby sa lepšie znášali 5°C noci a aby sa lepšie skákalo, z nás nerobí alkoholikov. ;)


10: Chuť sa hýbať
Nie, "nestúpaj mi po nohách" ma naozaj nezastaví v tom, aby som si užila svoju obľúbenú kapelu. Buď nechoďte do predných rád, ak to nechcete riskovať, alebo sa s tým zmierte. 

Tiež sa mi párkrát stalo, že som na rezkom koncerte nemala náladu sa hýbať alebo som si neskákala preto, aby sa kamaráti necítili za mňa trápne (to už je minulosť :D ). Znášala som ale dosť zle, keď každý okolo mňa skákal a ja som stála bez pohnutia. Oveľa lepšie znášam, ak sa hýbem, aj keď nevládzem, pretože synchronizujem s okolím a tak mi to vôbec nepripadá drsné ako v prípadoch, keď som stála. Síce, teraz mám skôr problém, že nesynchronizujem práve preto, že si skáčem sama. :D


11: Pozor na fotenie
Tí z vás, ktorí majú blogy, na ktoré zásadne pridávajú len fotky zachytené zrkadlovkami, pozor. Zrkadlovky sú väčšinou zakázané, pretože nemáte akreditáciu na to, aby ste taký fotoaparát mohli počas festivalu používať. Určite nie na koncertoch. Zakázané je tiež používať pri fotení vpredu na koncerte blesk. Vlastne si to môžete nájsť na webstránkach, ale prišlo mi vhodné vás na to upozorniť.

A na kolenách vás prosím, aby ste si doma zabudli selfie tyč. Naozaj. 


12: A v neposlednom rade... pripravte si trpezlivosť

S telefonátmi a správami:
- Kde si?
- Pri stánku s langošmi, čakám ťa.
- Som tu, nevidím ťa.
- Ja už čakám na *** (dosaďte si kapelu).

- Áno, mami. Pršalo, pred polhodinou. Teraz je pekne, hej. Nie, nie som hladná. Jedla som. JEDLA SOM.

- Som vpredu, vpravo hneď pod gitaristom.
- Kde? Nevidím ťa.
- Kývam ti.


- Sedím pod zvukárom.
- Nevidím ťa. 


16:00
- O 18:00 sa vidíme na ***.
17:50
- Som vľavo, asi 5m od pódia, kde ste vy?
- My sme na nich nešli.

- Sme v sektore C3, hľadajte veľký červený stan.
- Nikde tu žiadny veľký červený stan nie je.
- Aha, D3.

- Sme v sektore C3, hľadajte veľký červený stan.
- Nikde tu žiadny veľký červený stan nie je.
- Aha, a nie ste na opačnom stanovom mestečku?


S tým, že sa tam nachádzajú rôzne typy ľudí:
- tí, ktorým na koncertoch pred vami smrdia pazuchy
- tí, ktorí na koncertoch pred vami prdia
- tí, ktorým smrdia pazuchy, prdia a zaváňajú po tráve
- tí, cez ktorých nič nevidíte, ani keď ste takmer vpredu
- tí, ktorí sa nestihli vycikať a stoja pred vami
- tí, ktorí vás pri pogovačke nevidia (a tak končíte na zemi)
- tí, ktorí si myslia, že melancholické koncerty sú znamením pre debatný krúžok o živote
- tí, ktorí si musia celý koncert natočiť na video, ideálne, ak ich je pred vami aspoň 10
- ľudia so selfie tyčami, vy ste špeciálna kategória, ktorú nenávidím
- ľudia na korčuliach
- ľudia na skateboardoch
- milión fotografov pod pódiom, ktorí sa kvôli dobrej fotke stavajú na každú blbosť a vy nič nevidíte, aj keď stojíte pri zábranách
- baby, ktoré očividne stoja na koncerte len kvôli peknému spevákovi a vytláčajú vás z vášho miesta, aj keď je zrejmé, že poznajú ledva 3 pesničky
- baby, ktoré stoja na koncerte len kvôli poslednej pesničke, no dovtedy dávajú jasne najavo, ako sú otrávené zo skákajúceho davu
- pubertiačky, ktoré pištia počas KAŽDEJ pesničky
- desať ľudí predierajúcich sa pred vami, aj keď ste si mysleli, že plnšie to tam už byť nemôže
- otravné cmúľajúce sa páry, ktorým prekáža, že vedľa nich si skáčete
- jedinec, ktorý stojí úplne vpredu na rockovom koncerte a vadí mu pogo okolo
- nejaká zahraničná partia držiaca vlajku na stanovej tyči
- náruživci sediaci niekomu "na koni" alebo náruživci plávajúci na dave (to by som si náhodou skúsila tiež!)
- ale náhodou aj milí cudzí ľudia, s ktorými sa náhodne dáte do reči <3
Na koho som zabudla?


S rôznymi typmi ľudí v stanovom mestečku:

(zdroj)


S rôznymi chúlostivými situáciami:
- Jedlo za 4€ (z ktorého sa najete a nie je to hot-dog) je dar z nebies.
- Zrušenie očakávaného koncertu.
- Posunutie očakávaného koncertu, ktorý sa vám potom kríži s nejakým iným.
- Prerušenie koncertu kvôli rizikovému počasiu.
- Kríženie troch zaujímavých koncertov v ten istý čas.
- Zotrvávanie v stane, keď ste po daždi mokrí ako myš.
- Keď je vonku 35°C a vo vašom stane tak 50.
- Keď sa v noci teplota blíži k nule, aj keď je leto.
- Ceny alkoholu.
- Počítanie každej mince v posledný deň.
- Svalovka. Obrovská svalovka, ktorú ešte musíte pretrpieť celý nasledujúci deň. A pľuzgiere.
- Prechodené kilometre, ktoré ste neprechodili ako je rok dlhý.
- Keď vám treba cikať počas koncertu (alebo ešte lepšie - tesne pred začiatkom) a musíte to vydržať, lebo ste si našli perfektné miesto.
- Chrústy.
- Hraboše pod vaším stanom. Hraboše všade (náhodou, sú zlatučké).
- Pavúky vo vašom stane.
- Akýkoľvek hmyz vo vašom stane.
- Vykydnuté jedlo na vašom oblečení.
- Keď umelec nezahrá vašu obľúbenú pesničku.
- Keď umelec nezahrá ani jednu z vašich troch obľúbených pesniček.
- Všetko na tomto obrázku:

(zdroj)

*

Aby som to nejako ukončila, akýkoľvek festival pre mňa znamená oslava hudby. Oslava ľudí s podobným hudobným vkusom, ktorí sa stretnú na jednom mieste. Oslava všetkých, ktorí na krátku chvíľku prestanú myslieť na starosti, pretože sa stratili v oáze ich obľúbenej muziky. 

Prečo sa nám do toho miešajú ženské magazíny, ktorých autorky riešia len vhodné outfity a povrchne tak ovplyvňujú masu mladých dievčat? Nuž, asi to bola len otázka času, kedy spovrchnie aj prístup k festivalom, rovnako ako spovrchnel prístup k blogovaniu...



Ako by ste sa k môjmu názoru vyjadrili vy?
Chystáte sa toto leto niekam, prípadne stihli ste už niečo?

7 komentárov:

  1. DOKONALÝ!!!! MILUJU TENHLE ČLÁNEK a ukládám si ho do oblíbených, protože je to snad jeden jediný článek na celém internetu, který na fesťáky k něčemu je! Já byla teda jen na jednom, na našem českém Votvíráku a jen na jeden den, takže nejsem žádný festivalový nadšenec veterán, i když pokud stále budu na vysoké a budu mít příští rok letní prázdniny, určitě jich objedu co to půjde. Miluju tu atmošku tam, i když se může zdát, že těch negativních věcí je tam přímo na místě dění víc, než těch pozitivních, ve finále je to stejně vždycky (pokud neprší celej víkend a nepadaj kroupy) nezapomenutelný a perfektní.
    Článek je vtipnej, užitečnej, stručnej, má všechno, co by měl takovej článek mít. Prostě pecka a díky za něj. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj ďakujem, Dede!
      Som rada, že to malo nejaký zmysel písať... tiež ma motivovalo práve to, že som na nete niečo podobné nevidela, a keď áno, tak nie určené dievčatám.
      Votvírák poznám, idem sa pozrieť, čo ste tam mali za kapelky. :)
      Súhlasím aj so zmienkou o tých negatívach, mnoho vecí tam človeku žerie nervy, ale je to nič oproti celkovému dojmu.

      Inak! Poznámka aj pre ostatných, čo to tu čítajú... Zabudla som do drobností dopísať pero alebo ceruzku, idem to hneď doplniť do článku, tiež užitočná vecička. :D

      Odstrániť
    2. Já byla na Votvíráku asi před dvěma lety :) A ano, tužka nebo propiska, to se vždycky hodí. :)

      Odstrániť
  2. Upřímně, taky nechápu ty složitý "festivalový makeup looky", vždyť aby to všechno neslezlo, tak by musely pořád sedět ve stínu a nesměly by se víc hýbat :D A to je úplně mimo.
    Lidi se selfie tyčema na koncertech úplně nesnáším, když je jich víc u sebe, tak potom není nic vidět :p A taky nemám ráda, když někdo natáčí celý koncert, proboha lidi, máte si to tu užít! :D
    TUORE BLOG

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď toto, občas mám pocit, že tie baby fakt len sedia v tieni alebo možno pokyvkávajú nohou, lebo veď také líčenie nemá šancu vydržať pohyb. :D Alebo sa vážne nikdy žiadneho fesťáku nezúčastnili, ktovie. Som rada, že niekto so mnou v tomto súhlasí.
      Selfie tyče nemusia byť zlé na iné momenty, keď už to niekto chce, len na mieste, kde sa stretne tisícky až desaťtisícky ľudí, je to dosť nebezpečné pre ostatných a aj to smiešne vyzerá. :D A k tomu natáčaniu videí, nechápem ako takí ľudia vydržia celý čas bez pohnutia sa, ako sa to dá vydržať. :D

      Odstrániť
  3. Krásný článek :) Vzala jsi to "trochu" podrobněji než já na blogu :D :) Ale fakt jsem se u něj pobavila. Přesně takové typy lidí jsou na každém festivalu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, potešilo. :) No, k tej podrobnosti, ja si zas myslím, že píšem už príliš veľa, ty si zase dosť dôležité body zhrnula do celkom postačujúceho článku. :D

      Odstrániť

Ďakujem za prečítanie článku. Ak sa rozhodneš zanechať tu reakciu, budeš odmenený/á pamlskom v podobe mojej odpovede.
Muc!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...